mylifeasnellie

Alla inlägg under oktober 2012

Av Nellie S - 31 oktober 2012 21:33

Hej hej, har nt orkat blogga just nu men jag gör den ändå (:
Idah fick jag Sola, asså så himla sämst det gick...Pappa bara: OMG Nellie det gick ju awesome! Och jag bah: Ärru dum i huvudet? -.-
HAHAHAHA det gick typ superdåligt...men det gjorde det säkert nt, bara jag som tycker det!

OMG är såå taggad tills imorrn, ska t Elin kl 1, kl 2 ska vi äta suschi (stavning?) och sedan möta dom andra och åka in t stan med dom :)

Kollade på film idag med Emelie före ridningen, HAHAHAHA vi kollad på Dum och dummare, så jäkla rolig...dog av skratt :D Kram <3
//Nellie

Av Nellie S - 30 oktober 2012 21:06

Några timmar sen alla åkte hem, David och Simon gick tidigt, Elin Alice och Madde va kvar längre.

Vi ska gå på Ted HAHA :D Men David kunde nt gå på bion så Eddie kmr ist...vi ska ha så kul!


Haha vi tjejer flamsa runt lite, målade konstiga djur...somvanligt då C:

Annars så åt vi typ BARA godis och kakor, körde kurragömma haha barnsliga är vi jao (;

Haha annars la Ellen upp roliga bilder på oss när vi var i skogen HAHA så jäkla kul :D

Kolla: www.lifeofellen.bloggplatsen.se kolla på sidan 8 så hittar ni som haha (:

Här kommer en av bilderna vi tog (finns nt med på hennes blogg)


 

Hahaha dör varje gång jag tittar på den (det är jag :p) Älskar den (:

Nä men vi hade sjukt kul, jag och Ellen :3


Nä nu är jag dödstrött, ska snart sova...(sove=kolla på mobilen) HAHAHA :D

Nä men ärligt..hejdå ;*


 


Av Nellie S - 29 oktober 2012 20:12

Omg vad det regnar ute, och blåser gör det också..längtar t sommaren :/

Red inne idag, TACK GUD :D

Fick rida lilla Fengur (en ridskolehäst) och det gick toppen bra, Började med att trava igång dom och hitta rätt sittben, lätt som en plätt xD Sedan gjorde vi lite skänkelvikningar hit och dit, gick också jätte bra, sedan töltade och travade vi bara, och det gick också super bra. Så jag är rätt så nöjd!

pallar nt blogga idag så..ja..


 

Av Nellie S - 29 oktober 2012 08:28

1:a bild~Spirit
2:a bild~Fengur
3:e bild~Jag och Dagrunn
4:e bild~Jag och Fengur
5:e bild~Vet nt vem det är ;)

Av Nellie S - 28 oktober 2012 17:23

Var med Vickan i stallet idag, kom dit halv tolv, åkte hem vid 5 tiden (:

Först borstade vi på Fengur, sedan mockade hans box och 6 andra till.

Sen tog vi in hästar, hahaha vi tog in spirit och peter-pan, det e två vit/svart prickiga fallabellor haha :D

Sedan fyllde vi på vattenhinkarna i ett stall HAHAHAHAHA vatten slangn én gick sönder och Vickan blev dyngsur HAHAHA! Jag bara stod och skrattade forever alone när hon fixade kranen och blev blötare och blötare xD

Annars gjorde vi inte så mycket mer, åt lite godis haha...elr typ JÄTTE mycket!!


Imorgon ska jag städa mitt rum och fixa godis..typ :P

Jätte konstigt..dtår att jag nt ska rida på ;åndag men på Onsdag ska jag det..


När vi släppte in hästarna tog jag ett jätte fint kort på Fengu (:

Om ni vill ha bild på honom kolla min Instagram profil och FÖLJ gärna :D


  Följ min Instagram: Nellie00s

 

Där får ni också fler bilder på vad som händer mig, och mig sj såklart (:

 

  En bild på mig, blev liten men var det största jag kunde få   

 

 

Av Nellie S - 27 oktober 2012 20:03

Sitter och myser med missen och kollar på mina poäng jag fick, gladare än gladast :D

Har skickat iväg en bild jag ska ha t header t Ellen så hon får göra den haha, lite önskemål fick hon också, ska ha lite höst tema,  men bilden får ni se när den e klar :3 På Tisdag kommer Simon, Madde, Alice, Elin och David..kanske de va nån mer...men dom ska komma t mig så ska vi bestämma när vi kan gå på bio under höstlovet, vi komer ha det bäst!

Ska ordna lite godis och sånnt, annars har jag INGET att göra under lovet, vara lite i stallet bara.


Gick t Emelie lite efter tävlingen, slappade bara..

Sedan åt vi Tacos haha (jag och familj) MUMS :D 


När ellen fixat header, kanske också bakgrundsfärger så fixar jag en mus och lite andra småsaker (:


 

En bild på mig och Dagrunn fån förra sommaren, jag älskar dig sjukt mkt Dagrunn, har lärt mig MASSOR på dig (:        Stolt över dig 24/7 ♥'


 

Av Nellie S - 27 oktober 2012 13:13

Har precis kommigt hem från tävlingen, det gick awesome!

Kom dit några min över 9, puttsade sadel och träns, tog ut Dagrunn, borstade lite på henne och sadlade m.m

Framridningen gick jätte bra, fick lite håll i början men ändå. Tölten gick sådär, Traven skit bra, galoppen skit bra, och skritten va också bra.


När vi skulle tävladå var tölten AS BRA för att va Dagrunn, stolt!

Traven gick så bra jag bara kunde önska, och skritten var också bra.

När vi skulle galoppera var en tjej ivägen för hon red tvärs över banan, så det blev ingen galoppp på Dagrunn..

JAG VAR BARA 2 PLATSEN FRÅN ATT KOMMA T A FINAL :'(


Men jag är så himla stolt att jag klarade det, stolt över Dagrunn (:

Nu har jag jämförst resultaten från denna gång med förra, förra gik bättre för att hon galopperade.

Fick domhär poängen:


Tölt: 4,5

Trav: 5,0

Skritt: 5,0

Galopp: 3,5

Totalt blev det: 4,5


Sen mockade vi och Dagrunn fick lite hö!

Pratade med min faster Cattis, hon har ju Fengur (sin egna häst hihi) och då sa hon till mig: Tänk när han blir inriden och vi ska åka och tävla helatiden, du kan tävla i undomsklassen och jag i vuxenklassen!

TÄNK vilken framtid, så himla kul, kanske bli medryttare och rida lite hit o dit :D

Någon Islänning skulle rida Fengur (han e PROFFS.) och han sa att Fengur kunde bli en STOR alltså vad ska man säga, fin och han kommer bli bra att tävla med, han e fin i gångarterna, han är kraftigft uppbyggt och han kommer bli stor, och då menar jag STOR som en stjärna typ haha :)

Men det ser jag fram emot jätte mycket, att ha som en "egen" häst!


Är iallafall glad att det är över, har varit så nerös haha, men aja nu mst jag sluta ;*

En Bild på mig och Dagrunn från första gången jag tävlade, kom trea :D

ALDRIG varit så stolt :')

 


 

Av Nellie S - 26 oktober 2012 14:52

Lov nu, sjukt skönt!

Har nt haft en såhär sjukt rolig skoldag på LÄNGE :D

Började på lunchh rasten, jag och alla andra killar/tjejer i klassen hade lövkrig, sen gick vi upp t mossen (ett ställe)

och hade snöbollskrig, fick ingen på mig men träffa David i nacken och nästan Simon i huvudet, snudade bara hans mössa D: Haha men vi hade så jäkla kul, efter det hade vi SV och å fikade vi, mums (:

Medans läste vi spökhistorier..haha :D  Annars så hade vi träslöjd efter den, tagiot hem en skärbräda jag gjort haha, jätte misslyckad enligt mig ;) 


OMG imorron ska jag tävla också, är sjukt nervös .__. känns som om ja ska dö, VILL vinna men vet att Dagrunn e ganska seg, vet verkligen nt hur det ska gå... Aja jag försöker bara göra mitt bästa, i Måndags övade vi på gångarterna och hon var SUPER bra vet nt vad som hände men i Onsdags var hon som vanligt slö, det dåliga är att hon nt reagerar på spöt så mycket .____. Ska tävla med 2 andra tjejer, som tur är, är att vi n bara e 3 stycken på en start för Dagrunn gillar nt att gallopera länge..haha typiskt henne :D Ska tävla med en jätte söt tjej som heter Jessica (hon rider i min ridgrupp) och hon ska rida på en hästr som heter Gimstein ;) Och nån annan tjej som jag ALDRIG har träffat haha :D


Ska fixa ny header, ska bara be Ellen hjälpa mig lite igen hahaha :D

Älskar denna bild, får mig att tänka på sommaren, Kram♥

'  




 


Presentation


Hej, jag är en 12 årig tjej från sverige, stockholm. På fritiden rider jag och är med kompisar, följ ,min blogg och se vad som händer i mitt liv (:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken är eran favorit blogg? :)
 Nellie Berntsson
 Daniel Paris
 Paow
 Kissie
 Viktor Frisk
 Någon annan

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ min instagram ♥

Följ min Instagram: Nellie00s

xoxo ♥

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards